Tην ερχόμενη εβδομάδα, κατά την επίσκεψη του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στην Τεχεράνη αναμένεται να οριστικοποιηθεί η συμφωνία, βάσει της οποίας ο όμιλος των Ελληνικών Πετρελαίων θα...
προμηθεύεται αργό πετρέλαιο από το Ιράν, διευθετώντας παράλληλα και την παλαιά οφειλή προς τη NIOC, την κρατική εταιρεία πετρελαίου του Ιράν. Οπως μετέδωσε το ΑΠΕ-ΜΠΕ, βάσει της συμφωνίας τα ΕΛΠΕ θα καλύπτουν περίπου το 30%-35% των αναγκών τους σε αργό από τις ιρανικές προμήθειες, οι οποίες αναμένεται να ξεκινήσουν στις αρχές Μαρτίου. Όσον αφορά στη διευθέτηση του χρέους με τη NIOC, το οποίο υπολογίζεται σε περίπου 650 εκατ. ευρώ έχει προέλθει από ποσότητες πετρελαίου που είχαν αγοράσει τα ΕΛΠΕ προ του εμπάργκο και δεν είχαν πληρώσει λόγω της επιβολής των διεθνών κυρώσεων. Η άρση του εμπάργκο έχει δημιουργήσει νέα δεδομένα και για τη ναυτιλία. Οπως αναφέρει το ΑΠΕ ο διεθνής κολοσσός του ενεργειακού εμπορίου Vitol έχει ήδη ναυλώσει τρία πλοία για τη μεταφορά του αργού πετρελαίου από το Ιράν, μεταξύ των οποίων και ένα σκάφος ελληνικής πλοιοκτησίας.
Στον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων μερικές γραμμές έχουν ήδη επιστρέψει στις εμπορικές συναλλαγές, συμπεριλαμβανομένων των γραμμών από και προς την υπόλοιπη Ασία. Η Μaersk Line εξετάζει σχέδια για να επαναλάβει τις υπηρεσίες στο Ιράν, ενώ η γαλλική ναυτιλιακή CMA CGM υπέγραψε προσύμφωνο με την ιρανική ναυτιλιακή IRISL (Ιslamic Republic of Iran Shipping Lines) για την από κοινού χρήση σκαφών, καθώς και τη συνεργασία σε λιμενικούς τερματικούς σταθμούς. Σημαντική ζήτηση εκδηλώνεται για τα πλοία ξηρού, χύδην φορτίου, καθώς το Ιράν αρχίζει να επενδύει στην κατασκευή και ανάπτυξη υποδομών.
Στο επόμενο χρονικό διάστημα οι εμπορικές ροές από και προς το Ιράν αναμένεται να αυξηθούν σημαντικά, ενώ παρά τις επιφυλάξεις ορισμένων δυτικών τραπεζών, εννέα ιρανικές τράπεζες έχουν επιστρέψει στο παγκόσμιο σύστημα διατραπεζικών συναλλαγών.
Via
προμηθεύεται αργό πετρέλαιο από το Ιράν, διευθετώντας παράλληλα και την παλαιά οφειλή προς τη NIOC, την κρατική εταιρεία πετρελαίου του Ιράν. Οπως μετέδωσε το ΑΠΕ-ΜΠΕ, βάσει της συμφωνίας τα ΕΛΠΕ θα καλύπτουν περίπου το 30%-35% των αναγκών τους σε αργό από τις ιρανικές προμήθειες, οι οποίες αναμένεται να ξεκινήσουν στις αρχές Μαρτίου. Όσον αφορά στη διευθέτηση του χρέους με τη NIOC, το οποίο υπολογίζεται σε περίπου 650 εκατ. ευρώ έχει προέλθει από ποσότητες πετρελαίου που είχαν αγοράσει τα ΕΛΠΕ προ του εμπάργκο και δεν είχαν πληρώσει λόγω της επιβολής των διεθνών κυρώσεων. Η άρση του εμπάργκο έχει δημιουργήσει νέα δεδομένα και για τη ναυτιλία. Οπως αναφέρει το ΑΠΕ ο διεθνής κολοσσός του ενεργειακού εμπορίου Vitol έχει ήδη ναυλώσει τρία πλοία για τη μεταφορά του αργού πετρελαίου από το Ιράν, μεταξύ των οποίων και ένα σκάφος ελληνικής πλοιοκτησίας.
Στον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων μερικές γραμμές έχουν ήδη επιστρέψει στις εμπορικές συναλλαγές, συμπεριλαμβανομένων των γραμμών από και προς την υπόλοιπη Ασία. Η Μaersk Line εξετάζει σχέδια για να επαναλάβει τις υπηρεσίες στο Ιράν, ενώ η γαλλική ναυτιλιακή CMA CGM υπέγραψε προσύμφωνο με την ιρανική ναυτιλιακή IRISL (Ιslamic Republic of Iran Shipping Lines) για την από κοινού χρήση σκαφών, καθώς και τη συνεργασία σε λιμενικούς τερματικούς σταθμούς. Σημαντική ζήτηση εκδηλώνεται για τα πλοία ξηρού, χύδην φορτίου, καθώς το Ιράν αρχίζει να επενδύει στην κατασκευή και ανάπτυξη υποδομών.
Στο επόμενο χρονικό διάστημα οι εμπορικές ροές από και προς το Ιράν αναμένεται να αυξηθούν σημαντικά, ενώ παρά τις επιφυλάξεις ορισμένων δυτικών τραπεζών, εννέα ιρανικές τράπεζες έχουν επιστρέψει στο παγκόσμιο σύστημα διατραπεζικών συναλλαγών.
Via
www.SPORstories.eu
SPORTS NEWS LIVE BET GAMES SCORES stoixhma olimpiakos- pao nea panathinaikos ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ ΠΑΟΚ ΑΕΚ ΑΣΤΕΙΑ VIDEO LIVESCORES POKER KAZINO YGEIA ANEKDOTA LIVE STREAM TV
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου